10 maart 2022

Florian in de trekker bij boer Hans Rozendaal

De laatste video uit de rubriek ‘Florian Fietst’ is nu te bekijken! In de vijfdelige serie fietste Florian door de Hoeksche Waard, op zoek naar wat de SGP de komende jaren gaat doen op het eiland. Deze week gaat hij langs bij biologische akkerbouwer Hans in Strijen, waar hij hoort hoe de SGP denkt over bewaren en vernieuwen.

Florian rijdt een rondje mee in de trekker

Deze week komt Florian meer te weten over hoe de SGP denkt over bewaren van landbouwgrond en vernieuwen van energiebronnen. Hij gaat langs bij biologische boer Hans Rozendaal in Strijen, waar hij hoort hoe hij denkt over de ruimtelijke inrichting van de Hoeksche Waard en hoe hij aan de slag is gegaan met groene energie opwekken. Onze twee kandidaten Gert-Jan en Arjan zijn ook aanwezig om hun visie te geven op de onderwerpen.

Bekijk de video van Florian bij de boer

Bewaren en vernieuwen

Als SGP willen we de landbouwgrond behouden en bewaren, zodat de boer, boer kan blijven en het karakter van de Hoeksche Waard behouden blijft. Daarnaast heeft de EU als doel om in 2050 een klimaatneutrale economie te bereiken. Ook de Hoeksche Waard moet hier zijn steentje aan bijdragen, maar wat de SGP betreft op een haalbare en nuchtere manier. We zijn daarom tegen extra windturbines en voor zonnepanelen op daken en andere groene initiatieven. Oftewel; bewaren en vernieuwen met boerenverstand!

Plan lezen over bewaren en vernieuwen in de komende jaren

Florian Fietst

Florian Fietst is een videoserie van de SGP Hoeksche Waard. Neem snel een kijkje op ons YouTube-kanaal en abonneer je om op de hoogte te blijven van alle nieuwe filmpjes! Zo weet u D.V. 14, 15 en 16 maart waar u voor kiest tijdens de gemeenteraadsverkiezingen.

Alle video’s terugkijken