17 september 2019

LANINGPARK – Een nieuwe speellocatie voor jong en oud

Eind 2018 heeft de toenmalige gemeenteraad van Oud-Beijerland het initiatiefvoorstel, van de SGP-CU voor een speelvoorziening in het Laningpark, unaniem aangenomen.

Deze zomer is in het Laningpark de speeltuin verder uitgebreid met diverse speeltoestellen. De speeltuin nodigt uit om te ontdekken en biedt ruimte voor ontmoeting en ontspanning. Marco Vis, raadslid SGP : “De afgelopen weken is gebleken dat de speeltuin voorziet in een behoefte. Vaders en moeders, opa’s en oma’s, baby’s, peuters en kleuters maken er volop gebruik van. Vooral de ouder-kind schommel is favoriet. Ook tieners maken graag gebruik van de ‘family’ schommel om, bijvoorbeeld na school, even te relaxen in het park.”

Naast deze locatie wordt momenteel ook een speelvoorziening gerealiseerd op Plein Beneden Molendijk. Het realiseren van voorzieningen voor jonge gezinnen, is één van onze speerpunten. Wij blijven ons dan ook inzetten voor het realiseren van deze voorzieningen in de Hoeksche Waard.