23 september 2020

Een nieuw hockeyveld voor HC Hoeksche Waard

Tijdens de besluitvormende vergadering van dinsdagavond 22 september heeft de raad het amendement, om de investering voor het hockeyveld om te zetten in een lening voor de hockeyclub, aangenomen.

Gisterenavond stond het agendapunt "Investeringsbijdrage aan Hockeyclub Hoeksche Waard" op de agenda. Na een gesprek met het bestuur van de hockeyclub werd de noodzaak voor een nieuw veld vrij snel duidelijk. Een investeringsbijdrage die afwijkt van het bestaande beleid gaat voor de SGP echter een brug te ver.

Marco Vis heeft het initiatief genomen om middels een amendement de investeringsbijdrage om te zetten in een lening, waardoor er een gedeelde verantwoordelijkheid ontstaat tussen de hockeyclub en de gemeente. Dit amendement werd door verschillende partijen breed ondersteund en is door de raad aangenomen.
Verder is opgeroepen om de hockeyclub mee te nemen in de harmonisatie van het buiten sportaccommodatiebeleid.

Wij wensen Hockeyclub Hoeksche Waard veel succes en sportplezier op hun nieuwe veld!